پایگاه ثقلین

مرجعی برای نقد و بررسی و روشنگری

پایگاه ثقلین

مرجعی برای نقد و بررسی و روشنگری

پایگاه ثقلین
مرجعی برای نقد و بررسی و روشنگری:

‎ ←احادیث ائمه اطهار علیهم السلام
‎ ←پاسخ به برخی شبهات دینی
‎←نقد و بررسی فلسفه ملاصدرا
‎←اشکالاتی بر عرفان و تصوف

محمدبلخی(مولوی فلاسفه وعرفا)زن را شوم دانسته وریشه تمام بلاهای آشکارونهان میداند


یکی از مسلمات اسلامی در دین زیبای ما این است که جنسیت یعنی زنانگی یا مردانگی نزد خداوند متعال ارزش آور نیست ، و زن و مرد در 

حالیکه تفاوت هایی در تکالیف شرعی خود دارند و موظف به انجام وظایف دینی خود می باشند ، نزد خداوند برابر هستند و هیچ یک به خودی خود بر دیگری برتری ندارند ، اما تنها موضوعی که میتواند باعث افضلیت دو جنس موافق یا مخالف نسبت به یکدیگر باشد تقوایی است که هر کدام نسبت به دیگری بیشتر دارا هستند

.

خدای متعال در قرآن کریم می فرماید : یا أَیهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ/سوره حجرات آیه ۱۳
ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!.
با ظهور اسلام ، این تنها آئین دست نخورده الهی ، در زمانی که زنان در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان کالا و حتی کمتر از یک کالا یا شیء به شمار می آمدند ،زمانی که بسیاری همچون اعراب زنده به گور کردن دختران را افتخار می شماردند، خداوند متعال به وسیله پیامبر عظیم الشان حضرت محمد (صل الله علیه و آله ) خط بطلان بر روی تمام عقایدی کشیدند که زنان را به عنوان موجودی پست ،شرور ، و باعث و بانی تمام مشکلات می شناختند . اما جالب است بدانیم گرچه اسلام عزیز قرن هاست که با این تفکر به مبارزه پرداخته است اما هنوز که هنوزه در بسیاری از نقاط دنیا با شیوه های نوین و یا… تمام تلاش استعمارگران این است که اینگونه جا بیاندازند که زنان کالا باشند و ریشه تمام ظلم ها و گرفتاری ها را زن بدانند و جالبتر این است که بدانیم در میان شعرای معروف ما مولوی نیز چنین تفکری دارد ، او ریشه تمام بلاهای آشکار در دنیا را زن می داند!!
او در دفتر ششم مثنوی می گوید :
هر بلا کاندر جهان بینی عیان *****باشد از شومی زن در هر مکان
نتیجه انکه مولوی عقیده دارد :

۱) زن شوم است ،

۲) ریشه تمام بلاهای عیان و آشکار در تمام دنیا زنان هستند

۳) او اهانت به زنان را به همین سادگی روا میداند
حال ببینیم اول شخص عالم وجود یعنی رسول خدا (صل الله علیه وآله ) در باره زنان چه می فرمایند :
رسول خدا (ص) فرمودند : خیرکم خیرکم لأهله و أنا خیرکم لأهلی ما أکرم النّساء إلّا کریم و لا أهانهنّ إلّا لئیم/نهج الفصاحه ص ۴۷۲/
بهترین شما ، بهترینتان با اهل(خانواده) خویش است، و من بهترین شما با اهل (خانواده ) خویش هستم ،جز انسان های کریم و بزرگوار زنان را گرامی نمیدارند و جز فرومایگان و انسان های پست زنان را خوار و پست نمی شمارند
در آئین مقدس اسلام حتی در موارد چندی زنان بر مردان مقدم گردیده اند : از آن جمله اند مادران که این جمله از پیامبر گرامی اسلام بسیار معروف است : الجنّه تحت اقدام الامّهات . یعنی : بهشت زیر پای مادران است
سوال اینجاست کسانی که امروز مولوی را آنقدر بزرگ کرده اند که همایش ها و بزرگداشت ها از بودجه های بیت المال و .. برای او برگزار میکنند و او را شخصیتی شبه معصوم جا زده اند آیا کتاب مثنوی که در سرتاسر آن انحرافات اینچنینی به وفور یافت می شود یک بار با تامّل خوانده اند ،و اگر خوانده اند چگونه روز قیامت در برابر خدا پاسخگوی شخصیت تراشی برای کسی که زن را موجودی شر و پست میداند و ریشه بلاها را زنان میداند خواهند بود؟!

برخی روایت اکرام وبزرگی زن درشیعه

پیامبر اکرم : بهترین فرزندان شما دختران شما هستند ( سفینه البحار ، ج ۲ ص ۶۸۴ )

 پیامبر اکرم : دختران فرزندان خوبی هستند ان ها مهربان و کمک کار زندگی خانوادگی و برکت زندگی شما و دلسوز شما میباشند( وسائل الشیعه ج ۱۵ ، ص ۱۰۰ )

 امام رضا : پیامبر فرمود : خداوند به زنان مهربانتر است تا مردان وهر کسی که زنی را که میان او و ان زن پیوند خویشاوندی وجوددارد خشنود کند خداوند او را در روز قیامت خشنود می گرداند( وسائل الشیعه ج ۱۵ ص ۱۰۴۴ )

 پیامبر اکرم به یاران خود فرمودند : هنگامی که چیزی را خریداری کرده و به خانه اوردید اول به دختران خود بدهید و بعد از ان به پسران بدهید که خشنود کردن دختران و دل جوئی از انها ثواب بیشتری دارد . ( وسائل الشیعه ج ۱۵ ص۲۲۷ و سفینه البحار ج ۲ص ۶۸۵ )

 امام صادق : خیر و برکت بیشتر بر محور وجود زنها می چرخد( وسائل الشیعه ج ۱۴ ص ۱۱ )

 پیامبر اکرم : یکی از نشانه های یمن و برکت عروس ان است که نخستین نوزادی که به دنیا می اورد دختر باشد ( سفینه البحارج ۲ ص ۶۸۴ )

 امام کاظم : غضب خداوند برای هیچ گناهی مانند غضبی که دررابطه با رعایت نکردن حق زنان و کودکان می کند نیست ( وسائل الشیعه ج ۱۵ ص ۲۰۲ )

 پیامبر اکرم : به هر خانه ای که در ان دختران سکونت دارند در هرروز ۱۲ برکت و رحمت از جانب خداوند نازل می شود ( مستدرک الوسائل ج ۲ ص ۶۱۵۵ )

 از امام صادق نقل شده که فرمود : مردی به سوی پیامبر آمد گفت :ای پیامبر به چه کسی نیکی کنم ؟ گفت : به مادرت ، گفت سپس به چه کسی ؟ گفت : به مادرت ، گفت سپس به چه کسی ؟ گفت : به مادرت ، گفت سپس به چه کسی ؟ گفت به پدرت ( وسائل الشیعه ، ج ۱۵ ، ص ۲۰۷۷ )

 بهترین شما کسانی هستند که برای زنان خود بهتر باشند ( بحارالانوار ج ۱۰۰ ص ۲۲۶ )

 در کار بخشش میان فرزندان خویش مساوات را رعایت کنید. من اگر کسی را برتری می‌دادم زنان را برتر می دادم ( نهج الفصاحه ص ۳۶۶ )

 پیامبر اکرم : احترام بانوان را پاس ندارد مگر شخص بزرگوار و محترم و به ایشان اهانت ننماید مگر شخص پست و فرومایه ( نهج الفصاحه ص ۳۲۵۵ )

 پیامبر اکرم : جبرئیل آن قدر در خصوص زن سفارش کرد، تا بدان جاکه فکر کردم طلاق زن بدون ارتکاب عمل زشت ( زنا ) روا نیست ( مکارم الاخلاق ص ۱۲۶۶ )

 مردی که همسرش را بیازارد، نماز و هیچ کار خیری از او پذیرفته نیست و نخستین کسی است که وارد آتش می‌شود ( وسائل الشیعه باب ۸۲ )

 پیامبر اکرم : مردی که برای زنش آب می آورد اجر می برد ( کنزالعمال ۴۴۴۳۵ )

 مرد بخاطر لقمه ای که در دهان همسرش می گذارد اجر می برد ( المحجه البیضاء ۳ / ۷۰ )

 پیامبر اکرم : به عیالش خدمت نمی کند مگر صدیق یا شهید ( دومقام بسیار بالای معنوی ) یا مردی که خداوند می خواهد خیر دنیاو آخرت را به او بدهد و همچنین : بهترین شما کسی است که برای خانواده اش بهتر ازدیگران باشد ( بحار ۱ / ۱۳۲ و ۱۶۴ و ۵ / ۷۹ و ۲۶۸۸ و همچنین نهجالفصاحه ص ۳۱۱ )

پیامبر اکرم : نشستن مرد پیش عیالش بهتر است نزد خدا ازاعتکاف در این مسجد من ( تنبیه الخواطر ۲ / ۱۲۲ )

 شرم ندارید که زن را اول روز می‌زنید و آخر روز با او هم بسترمی‌شوید ؟ ( محمد العبقریه ص ۲۸۸ )

 البته روایات در مورد زنان و سفارش به حقوق ایشان بسیار زیاد است وآنچه آوردم فقط برای اشنایی با تفکر اسلامی در مورد زنان ، حقوق وجایگاه ایشان بود ، مطالعه ی بیشتر بر عهده ی دوستان خواهد بود .

کانال تلگرام:https://telegram.me/shiayan_page

پیج اینستاگرام:http://instagram.com/shiayan_page

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی