اقای حسن زاده درممدالهمم:تنها پیامبران وصوفیه معرفت الهی پیدا کردند!+تصویرکتاب
این سخنی که خواندید از کتاب ممدالهمم استاد حسن زاده می باشد که بیان میدارد هیچ یک از علما وحکما بر معرفت نفس اطلاع نیافتند مگرپیامبران وصوفیه یعنی پیامبران و صوفیان در کنار هم به معرفت الهی رسیده اند و شما می توانید معرفت نفس را از صوفیه یاد بگیرید دریک صفحه از کتاب ایشان یعنی صفحه ۳۱۱ انحرافات واشکالات متعددی می بینید که متاسفانه مریدان متعصب این آقایان هیچ قبول نمی کنند. دیگر باید به چه زبان وبیانی گفت که اهل بیت علیهم السلام به شیعه تاکید کردند که حتی میل به صوفیه همه نداشته باشیم چه رسد به اینکه آنها را مانند پیامبران بدانیم .
وَ فِی الصَّحِیحِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی نَصْرٍ الْبَزَنْطِیِّ عَنِ الرِّضَا علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِنَا لِلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَدْ ظَهَرَ فِی هَذَا الزَّمَانِ قَوْمٌ یُقَالُ لَهُمُ الصُّوفِیَّهُ فَمَا تَقُولُ فِیهِمْ قَالَ إِنَّهُمْ أَعْدَاؤُنَا فَمَنْ مَالَ فِیهِمْ فَهُوَ مِنْهُمْ وَ یُحْشَرُ مَعَهُمْ وَ سَیَکُونُ أَقْوَامٌ یَدَّعُونَ حُبَّنَا وَ یَمِیلُونَ إِلَیْهِمْ وَ یَتَشَبَّهُونَ بِهِمْ وَ یُلَقِّبُونَ أَنْفُسَهُمْ وَ یُأَوِّلُونَ أَقْوَالَهُمْ أَلَا فَمَنْ مَالَ إِلَیْهِمْ فَلَیْسَ مِنَّا وَ إِنَّا مِنْهُمْ بِرَاءٌ وَ مَنْ أَنْکَرَهُمْ وَ رَدَّ عَلَیْهِمْ کَانَ کَمَنْ جَاهَدَ الْکُفَّارَ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه واله
إثبات الهداه بالنصوص و المعجزات / ج۴ / ۲۰۴ / الفصل الخامس و الثلاثون ….. ص : ۲۰۴
به سند صحیح از «احمد ابن محمد بزنطی» روایت کردهاند که مردی به امام صادق(ع) عرض کرد: در این زمان قومی پیدا شدهاند که به آنها صوفی میگویند. درباره آنها چه میفرمایید؟
امام(علیه السلام) در پاسخ فرمود: آنها (صوفیان) دشمنان ما هستند، پس هر کس به آنها میل کند، از آنان است و با آنها محشور خواهد شد و به زودی کسانی پیدا میشوند که ادعای محبت ما را میکنند و به ایشان نیز تمایل نشان میدهند، خود را به ایشان تشبیه نموده و لقب آنان را بر خود میگذارند و گفتارشان را تأویل میکنند.بدان که هر کس به ایشان تمایل نشان دهد از ما نیست و ما از او بیزاریم و هر کس آنان را رد و انکار کند مانند کسی است که در حضور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) با کفار جهاد کرده است.»
به سند صحیح از احمد بن محمد بزنطی روایت کرده اند که مردی به امام صادق (سلام الله علیه) عرض کرد در این زمان قومی پیدا شده اند که به آن ها صوفی می گویند درباره ی آن ها چه می فرمایید؟ امام در پاسخ آن ها فرمودند:
سفینه البحار، ج۲، ص۵۷- حدیقه الشیعه، ص۳- ۵۶۲ – الإثنی عشریه، ص۳۲- شرح نهج البلاغه خویی، ج۶،ص۳۰۴٫
در واقع دراینگونه نوشتارها نوعی دعوت مردم به سوی صوفیه است چرا که در شرایط فعلی دسترسی به پیامبران نیست ولی شما به راحتی می توانید به این آقایان دیدار داشته باشید وشاید یکی از دلایلی که برخی از فلاسفه وعرفا برای ملاقات مردم با ایشان مراحلی قرار می دهند همین باشد که خود را مانند پیامبران می دانند البته در این یک صفحه از کتاب اشکالات وانحرافات زیر را می بینید:
۱-تبلیغ وترویج صوفیه
۲-جایگزینی صدور به جای خلقت
۳-برداشت واستفاده شخصی از حدیث
۴-عینیت خالق ومخلوق
۵-جعل اصطلاح
۶-توهین به متکلمین
۷-ترجمه انحرافی (البته نا خواسته خود اعتراف به صوفی بودن اهل عرفان کرده است)
۸-خلقت برصورت پروردگار
۹-استفاده از آیه وتفسیر به رای
۱۰-توهین به رسولان الهی وهم ردیف قراردادن آنان با صوفیه
۱۱-نوعی تاکید بر ادامه نبوت توسط صوفیه
۱۲-جایگزینی طریق خود به عنوان روش صحیح بهجای طریق اهل بیت علیهم السلام
۱۳-رداندیشه وتفکروتعقل وجایگزینی آن بامکاشفه وشهود
۱۴-تبلیغ استفاده ازنظریات افرادی منحرف مانند ابن عربی وشبستری واستفاده از نظریات آنان بدون تعقل